Joan Crawford maquillándose // Joan Crawford applying makeup (by Eve Arnold, 1959)



“Ser mujer es simplemente una ventaja maravillosa al fotografiar. A los hombres les gusta ser fotografiados por mujeres, se vuelve algo coqueto y divertido, y las mujeres sienten menos como si esperaran tener una relación.”

Lo que sea que haya dicho, el éxito de Eve Arnold en el mundo de la fotografía dominado por hombres se debe menos a su género y más a su extraordinario talento y determinación – compuesto por su capacidad de forjar relaciones íntimas con sus sujetos. Las fotografías – tiernas representaciones de leyendas de Hollywood, exposiciones de figuras políticas como Malcolm X y Joseph McCarthy que provocaron censuras y amenazas de muerte, historias reveladoras filmadas en China, Egipto, Afganistán, Apartheid Sudáfrica y los internados de Inglaterra, un amplio repertorio de trabajo publicitario – habla de una vida dedicada a observar las placas cambiantes de la historia del siglo XX.

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“Being a woman is just a marvellous plus in photographing. Men like to be photographed by women, it becomes flirtatious and fun, and women feel less as if they’re expected to be in a relationship.”

Whatever she may have said, Eve Arnold’s success in the male dominated world of photography was due less to her gender and more to her extraordinary talent and determination – compounded by her capacity to forge intimate relationships with her subjects. The photographs – tender portrayals of Hollywood legends, expositions of political figures such as Malcolm X and Joseph McCarthy that prompted censure and death threats, revelatory stories shot in China, Egypt, Afghanistan, Apartheid South Africa and the boarding schools of England, a vast repertoire of advertising work – speak to a life spent observing the shifting plates of 20th century history.

(via: http://www.anothermag.com/art-photography/7208/eve-arnold-her-extraordinary-life-in-pictures)

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