Abrigo, Carmen. París // Coat, Carmen. Paris (by Richard Avedon, 1957)

Lo que es fundamentalmente notable acerca de las fotografías de París de Richard Avedon es su sentido dinámico de la vitalidad.

Esta fotografía de Carmen Dell’Orefice es una de las fotografías más elegantes de moda del siglo XX, hecha de elegancia simple, composición de contraste en negro sobre blanco, y una conciencia maravillosamente perspicaz de las dimensiones espaciales del cuerpo. Es maravillosamente elegante: la espalda erguida, la mano en el bolsillo, las piernas largas y delgadas que se adentran en el camino. Y sin embargo, a pesar de la belleza de la toma, Avedon nunca nos recuerda que se trata de un encargo comercial. El abrigo es el foco de la mirada del espectador, estamos arrastrados a la prenda. Los tres puntos – cada zapato y el paraguas – dirigen los ojos hacia adentro en dirección al producto en sí.

El éxito de esta fotografía casi seguro que proviene de su sentido de movimiento – la cámara captura un momento singular en la progresión de la persona. Mediante tal inyección de vitalidad en las imágenes, nos damos una idea de la narrativa que juega detrás de la escena, mirando a través de la lente de la cámara, Avedon nos permite observar esta narración claramente parisina desplegándose en todo su esplendor.

//

What is fundamentally remarkable about Richard Avedon’s Paris photographs is their dynamic sense of vitality.

This photograph with Carmen Dell’Orefice is one of the most elegant photographs of twentieth century fashion, made of simple elegance, composed of contrasting black-on-white, and a wonderfully keen awareness of the spatial dimensions of the body. It is beautifully elegant: the erect back, the hand in pocket, the long thin legs stretching out into the road. And yet, despite the beauty of the shot, Avedon never fails to remember that this is a commercial venture. The coat is the focus of the viewer’s gaze; we are drawn into the folding cloth. The three points – each shoe and the umbrella – direct the eyes inwards towards the product itself.

The success of this photograph almost certainly comes from its sense of movement – the camera capturing a singular moment in the progression of the individual. By injecting such vitality into the images, we get a sense of narrative playing out behind the scene; peering through the camera’s lens, Avedon allows us to observe this distinctly Parisian narrative unfold in all its splendor.

(via: http://egoistreview.com/)

5 thoughts on “Abrigo, Carmen. París // Coat, Carmen. Paris (by Richard Avedon, 1957)

  1. Pingback: Abrigo, Carmen. París // Coat, Carmen. Paris (by Richard Avedon, 1957) | Sophisticated Spain | Scoop.it

  2. Pingback: Abrigo, Carmen. París // Coat, Carmen. Paris (by Richard Avedon, 1957) | Visual Culture and Communication | Scoop.it

  3. Pingback: Abrigo, Carmen. París // Coat, Carmen. Paris (by Richard Avedon, 1957) — RetortaBlog

  4. Pingback: Abrigo, Carmen. París // Coat, Carmen. Paris (by Richard Avedon, 1957) | Photography Now | Scoop.it

Deja un comentario // Leave a comment

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s