Martin Parr y la originalidad // Martin Parr and originality

¿Cómo se puede ser original hoy en día en fotografía?

Todo aburre, antes o después, en todas las disciplinas y a todos los niveles. Y si no que se lo digan a Martin Parr, quien al parecer ha hecho una interesante reflexión sobre esto al recibir la citada pregunta, apuntando todo lo que no hay que hacer y que, según él, deberemos evitar a toda costa si pretendemos tener una pizca de originalidad en nuestro proceso de creación fotográfica.

Estos son los quince clichés que Martin Parr asegura que están en el lado opuesto de la originalidad:

1. La foto hecha desde arriba a una multitud.
2. La farola torcida.
3. El diario personal.
4. La mirada nostálgica de lugares/personas que van a desaparecer.
5. El escenario peculiar y de fuerte carga visual (circos, etc.).
6. La calle.
7. La foto en blanco y negro con mucho grano.
8. Los nuevos ricos.
9. Fotos “poéticas”.
10. La tipología moderna (catálogos de la vida urbana actual).
11. El melodrama escenificado.
12. El retrato formal.
13. El paisaje panorámico.
14. Las imágenes con fuerte manipulación digital.
15. Ruinas.

(via: http://www.xatakafoto.com)

//

How can you be original in photography today?

All bored sooner or later, in all disciplines and all levels. And if not tell that to Martin Parr, who apparently has made an interesting reflection on this to get the above questions, writing down everything you do not have to do that, he says, we must avoid at all costs if we have a pinch of originality in our process of photographic creation.

These are the fifteen cliches Martin Parr says they are on the opposite side of originality:

1. The picture taken from above a crowd.
2. The lamppost twisted.
3. The personal journal.
4. The nostalgic look of places / people who are going to disappear.
5. The peculiar scenario of strong visual load (circuses, etc.)..
6. The street.
7. The black and white photo grainy.
8. The new rich.
9. Photos “poetic.”
10. The modern type (catalogs of modern urban life).
11. The staged melodrama.
12. The formal portrait.
13. The panoramic scenery.
14. Images with strong digital manipulation.
15. Ruins.

Advertisements

Deja un comentario // Leave a comment

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s