El Morocco (by Garry Winogrand, 1955)

El Morocco fue uno de los mejores clubes nocturnos de Nueva York en la década de 1950, un sitio perfecto para que Garry Winogrand ponga a prueba su talento como elegante fotógrafo de calle trabajando para “Harper’s Bazaar”, “Collier”, “Pageant” y “Sports Illustrated”. Al igual que sus imágenes anteriores del boxeador Floyd Patterson en el ring, esta fotografía de una pareja que baila explota la idea de la instantánea. Centrándose en sus protagonistas, contando respuestas, Winogrand introdujo un nuevo estilo, muy confrontacional de la fotografía de 35mm. Directo, invasivo, aún intuitivamente coreografiado, esta aproximación pronto colocó al artista junto a Robert Frank como uno de los fotógrafos de calle por excelencia.

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El Morocco was one of New York’s hottest nightclubs in the 1950s, a perfect site for Garry Winogrand to test his talents as a street-smart photographer working for “Harper’s Bazaar,” “Collier’s,” “Pageant,” and “Sports Illustrated.” Like his earlier pictures of the prizefighter Floyd Patterson in the ring, this photograph of a couple dancing explodes the idea of the snapshot. Focusing on his subjects’ telling responses, Winogrand introduced a new, exceedingly confrontational style of 35mm photography. Direct, invasive, yet intuitively choreographed, this approach soon placed the artist alongside Robert Frank as one of the preeminent street photographers of the day.

(via: http://onlyonphotography.tumblr.com/)

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